torsdag 24 februari 2011

Fiskgratäng a´la Taco

God kväll!
Som relativt ny medlem i Buzzador fick jag chansen att testa SANTA  MARIAS  nya kryddtacomix  som är avsett för fisk/skaldjur. Detta är relativt nytt här vår del av världen att servera fisk/skaldjur till taco, men i länder som USA och Mexico är det vanligt förekommande.
Kryddmixen innehåller lime, chili, vitlök koriander och quinoa.
Ute i handeln kostar SANTA MARIA  FISH TACO SPICEMIX   ca 12-14 SEK.
I mitt buzzadorpaket fick jag receptblad  som inspiration. Jag testlagade Fish taco gratäng. Jag hade dessvärre inte alla ingredienser hemma så det blev en egen variant.

Detta behövs för"min" version , ca. 3 portioner:

400g fiskfilé t.ex kolja, torsk eller sej
1 påse Santa Maria Fish taco spice mix
400g krossade tomater
2 msk olivolja
2 dl riven ost
salt och peppar

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en eldfast form med olivolja. Skär fisken i bitar och lägg i formen och blanda med Fish Taco Spice mix. Häll över tomatkrosset, krydda med lite salt och peppar. Strö till sist över lite riven ost. Gratinera i ca. 20.25 minuter, tills fisken är klar.
Egentligen "ska" man servera med Nacho chips, men jag kokade ris och serverade till så att det blev en mer "lagad" rätt. Min lite, småkräsne 1,5-åring tyckte detta var gott, trots att det var smakrikt. Jag tyckte det var helt ok, spännande smak på fisken helt enkelt och väldigt gott med ris till.




Nu har just DU möjligheten att få testa dennna kryddmix.
 Jag har tre paket innehållandes  2 påsar  SANTA MARIA FISH TACO MIX  samt varsitt tillhörande receptblad, som DU har möjlighet att vinna.
För att göra det, skriver du en kommentar till detta inlägg och lämna gärna din epostadress så att jag kan nå dig för att få din hemadress så att jag kan skicka paketet med posten.
Tävlingen pågår fram tills fredagen den 4 mars.
Good luck!!!!



3 kommentarer:

Jennie sa...

Mums Anna, det lät jätte gott! Skulle gärna prova detta eftersom hela vår familj älskar fisk! Massa kramar

jennie.helander@spray.se

Marias Collage sa...

Det vore skoj att testa! Jag är själv buzzador, men fick inte vara med denna omgång.
Och problem med att komma på mat har man :)
Tack för middagstipset inne hos mig! Ska testas i det närmaste!
Må gott, hälsar Maria

Karin sa...

Jag är gärna med och tävlar. Vi är så dåliga på att testa fisk även om vi gillar det så detta skulle passa oss.

Ha en bra helg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails