fredag 25 februari 2011

Fyndshoppat

Om man som jag och flera med mig är med i diverse kundklubbar så får man ofta hem små rabattkuponger med olika procent rabatter på antingen valfri vara eller enbart en viss del av sortimentet. Himla käckt och genomtänkt, tycker jag!
Barnens garderober behöver uppgraderas med enkla, men fina vardagsplagg till hemma-och förskolebruk. Med ett gäng kuponger i plånboken intog jag och barnen torget och avverkade både Lindex, Kappahl och Gina Tricot innan vi vart nöjda.

Både Lindex och Kappahl har verkligen ryckt upp sig från då stora A var bebis. Då fanns det inte mycket att hänga i julgranen där, åtminstone inte på Kappahl. På Lindex kunde man  (om man hade tur) hitta små "guldkorn".
Idag fanns det mycket fint som fick följa med hem.

 En underbart mjuk ziptröja i velour från Lindex till stora A. Tjejen som allra helst klär sig i rosa fick "bara" välja mellan två olika turkosa nyanser  på tröjan, och hon "köpte" det :)


Lille K växer så det knakar just nu så ett set i bomull med ziptröja och mysbyxa fick det bli till honom. Blir nog kalasfint med bodyn från Meandi som jag beställde nyligen och som han ska få i födelsedagspresent.


 Stora A är i mittemellan två storlekar just nu, 110 i på tröjor/klänningar/tunikor, men snarare 104 i byxor, även om den storleken "sjunger på sista versen" nu.
Denna söta långärmade prickiga t-shirt valde hon. 
Baggyjeansen blir perfekt  till. Denimtajtsen blir fint ihop med många av hennes klänningar och tunikor.
Kappahl hade som sagt mycket fint. Denimtajtsen fanns även i ljust rosa, vilket hon allra helst velat ha, men  de fanns inte i hennes storlek så jag får hålla span på dom vid nästa besök i storstaden.







Själv var jag på jakt efter en enklare kavaj/cardigan att ha utanpå den här inför morgondagens stora partaj.
. Inte det allra enklaste, men på Gina tricot fyndade jag en  svart, lång cardigan som var prissänkt med 100kr, me lajk!



Nu har lugnet sänkt sig över huset och här blir det lite slappande i tv-soffan.
 Imorgonkväll ska vi som sagt på fest så då gäller det att vara utvilad för det var läääängesen vi var på barnfri fest, man är ju inte 20 längre :) och dels få sovmorgon dagen därpå. Barnen lämnar vi i farfars lugna och trygga vård.

Ha en skön helg alla!
KRAM

2 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Hoppas att festen blir trevlig och att ni njuter i fulla drag.
Kramis Mamma Mia

Johi sa...

Fina kläder! Min L har en likadan turkos ziptröja. Jag har också köpt jeanslegging från Kappahl men körde på ett par ljusa med "lappar" på. Ha en kul fest!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails