tisdag 13 maj 2014

SÖT & GOTT; BANAN & CHOKLADMUFFINS




Söta små muffins med smak av banan och choklad. Jag älskar den kombon i såväl glass  som kakor. Receptet ska ni få lite längre ner här.




Hej på er!

Jisses, vad glest det är mellan inläggen härinne, ser jag. Har fullt upp med både det ena och det andra. Det har varit event med stora A:s klass, jobb, fix med det ena och det andra både på hemmaplan och borta. 
Men det är nog så för de flesta av oss att just Maj månad är hektisk, det är terminsaavslutningar, vårfester, och annat var och varannan vecka. 
Vi har dessutom ett bröllop att se fram emot, makens vän sedan många ,många år gifter sig.   Klänning, och bokning av håruppsättning/styling, samt fransförlängning är fixad för egen del. Imorgon ska jag på skojakt. Wish me luck!
Nu ska jag sluta svamla och bjuda er på det smarriga receptet på banan och- chokladmuffins som jag och mina två yngsta bakade idag.

Detta behövs för 12 muffins som inte är av amerikansk storlek.

100g smör
2 dl mjölk
2 ägg
1 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
 3 mogna bananer
1 msk kakao
ca 50g  hackad choklad

Sätt ugnen på 200 grader
Placera ut muffinsformar på en plåt eller muffinsbleck. Smält dmöret och låt det svalna. Tillsätt mjölken i smöret. Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt. Tillsätt sedan smör-mjölkblandningen.
 Blanda mjöl, kakao och bkapulver i en annan skål och tillsätt i äggvispet. Mosa bananerna och rör ner i smeten tillsammans med den hackade chokladen. Grädda i mitten av ugnen i ca. 12-15 minuter.

Nu ska jag ta tag i lite saker som ska fixas inför imorgon. Har varit ledig både igår och idag och ska jobba resten av veckan.
En riktigt fin onsdag önskar jag er!


KRAM

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails