onsdag 18 januari 2012

Ledig dag och dagens middag

Pustar ut efter en mysig, men intensiv ledig dag med skrottarna. Det märks att K har bllivit äldre och en mycket bestämd liten herre. 
Dagen har innehållit alltifrån en snabbis till affären, till sagoläsning, pyssel, lunch och på eftermiddagen ett efterlängtat fikabesök av barnens mormor och morfar.
Till middag blev det  Arla kökets skogsvampspanna med ris.




Jag stekte bitar av kycklingfiléer samt färska champinjoner innan grädden och smakpastan (som sitter i locket åkte i) Ibland är det himlans skönt med halvfabrikat, men jag tror nästan man kan göra en sån här rätt nästan helt själv. 
Detta smakade ok, men en lite konstig bismak, men inte mer .  Dessutom blev såsen lite i tunnaste laget så jag gjorde en redning och rörde ner och tillsatte några droppar soja, något bättre!
Tur att jag hade skivat i lite färska champinjoner  så att det inte enbart blev kyckling och sås.



 Det dröjer nog innan jag testar någon av dessa. Däremot är smaksatta creme'fraicher något helt annat, livar upp vilken lax/kyckling/ kött som helst! 
Imorgon blir det jobb igen och likaså på fredag, men sedan helg och hela familjen kan njuta av att vara lediga tillsammans. Dock kommer jag rymma" fältet" till förmån för en tjejmiddag  i stan med bästa f.d klasskompisarna från lärarutbildningen. 
Tänk att det snart har gått 10 årsen vi började plugga och så även blev goda vänner, känns inte så värst längesedan!

KRAM PÅ ER ALLA!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails