söndag 18 september 2011

Fuskfika och Take away-middag

Den här helgen har gått i "fuskandets tecken när det gäller fika och mat, åtminstone fredag och lördag.
Ni som följer mig vet ju om min passion för matlagning och bak och därför hör det inte till vanligheterna att vi köper hem kaffebröd/kakor när det ska fikas.
Det finns ju oftast  ett litet lager av den varan nere i frysboxen hemma hos oss.
Men i fredags hade jag lovat barnen att vi skulle köpa med oss lite fika hem efter förskolan och så blev det.

  Närmast, kanelbulle, toscasnäcka och två wienerbröd längst bak.
Wienerbröd verkar vara ett bakverk man antingen älskar eller hatar. Personligen tycker jag det kan vara gott då och då men jag är inte helt hooked på dem heller. Älskar eller avskyr ni wienerbröd????




Friterade räkor, ris och stekt kyckling med champinjoner, mums!

Eftersom gårdagen gick i grejandets tecken och vi ändå skulle iväg och hyra film passade vi på att köpa med oss kinamat från den lokala Kinakrogen. 
Vi körde på våra "vanliga" favoriter; maken tog friterade räkor med sötsur sås och ris och jag och barnen tog stekt kyckling med champinjoner och ris. 
Jättegott som vanligt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails