söndag 18 september 2011

Indisk kycklinggryta a 'la Röe gård och söndagsmys

Tänkte fresta er med ett middagstips så här på kvällskvisten. På det senaste bröllopet vi var på hade de catrat mat från ett ställe som heter Röe gård i Bohuslän.
Detta ställe är butik, cafe/ restaurang', bo på lantgård- i ett. 
Jag har personligen inte varit där ännu, men hoppas komma iväg dit för ett besök snart.
Hursomhelst så lägger de ut en del av sina recept på sin hemsida och det var där jag hittade inspiration till dagens middag.
En smarrig kycklinggryta med spännande smaker. Jag har dock modifierat recepten en aning för att det ska passa barnens smaklökar lite bättre.

Indisk kycklinggryta a 'la Röe gård
4 portioner:
 
4 kycklingfiléer
4 stora paprikor
1 msk chilisås
1 tsk sambal oelek
1 msk mango chutney
1 klyfta vitlök
1 burk cremé fraiche
2,5 dl grädde
salt och svart peppar
smör att steka i 

Strimla kycklingfiléerna och paprikorna, skala och hacka vitlöken. Fräs kyckling på medelstark värme ,salta och peppra, och tillsätt paprika och vitlök. Tillsätt därefter alla kryddor/smaksättningar och till sist cremé fraiche och grädde. Låt puttra i ca. 10 minuter tills kycklingen är helt genomstekt och servera sedan med ris.




Jag och mannen tyckte detta var JÄTTEGOTT, men barnen tyckte trots mina försök att det vart lite starkt. Tror säkerkligen att det smakar gott med ett kallt glas vitt till en fredag eller lördagskväll.

Söndag kväll och jobb, förskola imorgon. Jag har dock ingen direkt jobbångest, trivs finfint på mitt nya jobb veckorna går ju ändå så fort att vips är det helg igen. Denna veckan har jag dessutom en ledig dag tillsammans med mina små älsklingar, tack vare att det är stängningsdag på deras förskola. 

Men allra först innan söndag övergår i måndag tänkte vi klämma ut det sista av helgen och se en av filmerna vi hyrde men dessvärre inte orkade se igår.
Filmmys i soffan när det regnar och ruskar ute är bland det bästa jag vet, gärna med tillbehör såsom popcornskålen och massa tända värmeljus!
Ha en go söndagskväll, allihop, så höres vi snart igen!

KRAM

1 kommentar:

Maria sa...

Hej där!
Det låter smaskens :)
Det var himlans roligt att pratas vid idag, IRL!
Ha det gott, kram Maria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails