torsdag 2 januari 2014

VÅR NYÅRSAFTON




Det har blivit mer eller mindre tradition hos oss att duka med Mateus porslinet när det vankas nyårsfirande. Våra fina Orrefors-glas som vi fick i bröllopspresent för massa år sedan hänger med de ochså! 
Vi körde på en klassisk nyårsmeny, Toast skagen till förrätt och oxfilé med hasselbackspotatis, rödvinssky och Bearnaise samt sallad till huvudrätt. Lite längre ner får ni se desserten!
 Gjorde uppskattade goodiebags till samtliga gäster under 8 år...



Goddagens på er!

Dagarna före och efter nyår har verkligen gått i ett, och jag vet att jag varit tokdålig på att kika in till er, kära bloggisar.
Jag hoppas hursomhelst att ni haft en lika trevlig nyårsafton som jag och min familj haft.  Makens kusin och tillika kompis till oss (det var för övrigt tack vare henne som jag och mannen blev ett par för en massa år sedan, men det är en annan historia!) med familj var här på nyårsmiddag liksom makens äldsta lillebror, mycket trevligt att ha er här!


Desserten (Endast för de vuxna dock, barnen fick fritt välja en glass ur frysboxen), en len vaniljpannacotta med syltade päron. Galet gott! Kommer att lägga upp receptet framöver!  Våra fina nyårsflickor, mannen, svåger och kusinens make....

Nu kurrar det i magen på oss alla, så middagsfix står på schemat, ville bara kika in till er en kortis!



KRAM OCH PÅ ÅTERSEENDE!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails