söndag 27 maj 2012

Mors dag med Brooklyn blackout tårta

Go'kväll!

Efter ett ofrivilligt lite uppehåll (helg, strålande sommarvärme, umgänge med familj och goda vänner), är jag tillbaka.
Idag firade mina två små godingar mig på Mors dag. Fina små kort hade de knopat ihop och med hjälp av sin pappa gav de mig ett jättesött cupcakes/muffinskakfat, passande muffinsformar till samt en supergullig termosmugg, någon jag saknat men inte få tummen ur att skaffa själv. Tack mina älsklingar!!!!
Lunch/tidig middag hos mina föräldrar för att fira min Mor, som hade som önskan att jag bakade något gott till fikat och det blev en Brooklyn blackout tårta. Vilket kan beskrivas som en riktigt maffig chokladtårta med chokladpuddingsliknande kräm mellan lagren, blev godare än vad den såg ut att vara, dock. 
Recept kommer framöver!
Sedan fortsatte "turnén" mot svärföräldrarna för att fira svärmor. God kvällsfika i trädgården blev det där.





Nu är klockan på tok för sent så nu är det marsch i säng för min del om jag ska orka med en heldags jobb + vårfest för alla förskolebarnen och deras familjer.

Godnatt och  en god start på veckan önskar jag er!

2 kommentarer:

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Mums, den såg riktigt god ut!!

Nazima sa...

Ja det var den! ska försöka hinna lägga ut receptet ikväll!
KRAM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails