måndag 2 januari 2012

Nyår 2011

Go'kväll!

Åter till lite vardag igen efter en hel veckas ledighet tillsammans hela familjen. För egen del blir min jobbvecka väldigt kort, är ledig på onsdag och på torsdagen har jag tagit ut en semesterdag för att kunna få en maximal långhelg innan slitet på allvar börjar igen.
Men allra först tänkte jag visa er lite bilder från vårt nyårsfirande.
Fina vännerna S & H och deras gosiga töser  kom hit och firade med oss ,mycket trevligt som vanligt! Som vanligt lagade vi nyårsmaten tillsammans, mycket trevligt!
Vid tolvslaget var det fyrverkerier och skål i bubbel med grannarna som gällde.

 Nyårsdukningen, blev riktigt nöjd, om jag får säga det själv!

Lite tilltugg och drinkar i väntan på att förrättssoppan lagas...
Förrätt: Hummersoppa, receptet hittade jag här. Victoria driver Sveriges bästa matblogg!
Varmrätten: Helstekt oxfilé serverad med potatiskaka, rödvinssky, och Bearnaise
Dessert: Cheesecake med smak av vit choklad, passionsfrukt, serverad med physalis, färsk mango och passionsfrukt.
Nu är jag nyfiken på vad NI åt på nyårsafton!

KRAM

4 kommentarer:

Emilias sa...

Gott nytt år!
Vad fint du dukat och vad gott ni ser ut att ha ätit :)
Vi åt också oxfile och sen chokladfondant till efterrätt, mums!
Kramar

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Fin dukning och maten ser väldans god ut!

Vi åt med oxfilé, älskar det!!

Kram

En helt vanlig mamma sa...

Jättefint!
Och mums med oxfilé!

Vill se rea fynden också!!!!

Kram

Postadress Torslanda sa...

Också den hummersoppan och sedan oxfilé - same same :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails