lördag 15 oktober 2011

Snart 20

Igår hade vi en mycket trevlig kväll i stan. Svåger I  fyller som bekant 20 imorgon och hans söta fästmö  A fixat en rolig överraskning åt honom. 
Helt ovetandes med ögonbindel  för ögonen fick han kliva in i min bil efter att jag lämnat av barnen hos deras farmor och farfar, för att sedan raka spåret ner till götet där resten av gänget beståendes av storebröderna (däribland min man), samt några kompisar väntade.
Först lite Laserdome och sedan en görsmarrig middagsbuffe'på Pasta ETC
A hade bokat så vi fick in tre rejäla skålar med tre olika sorters pastarätter, en med strimlad biff, en med kyckling och en med lax.
Kycklingen var helt klart godast, även om jag är väldigt svag för lax i alla dess former!
Nu ska jag bara kolla upp deras meny så jag kan försöka på mig på att laga någon av rätterna hemma framöver. Ni får dock hålla tillgodo med dessa bilder som är tagna med kompaktkameran= inte alls lika god kvalité som med systemditot.
 Jag hoppas att ni alla har en riktigt fin lördagskväll, nu ska jag lägga mig i soffan med en god bok, brasan sprakar och ett glas vitt väntar, underbara helg!
KRAMAR
 Tagliatelle med kyckling
 Merparten av sällskapet beställde in dessert och själv satsade jag på en given favvo i dessertväg, Pannacotta!
  Kvällens sötaste par, goá svåger I och hans lika goá och söta A

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails