söndag 9 oktober 2011

Middagstips

Hejsan hej!

Sitter inne och hör hur regnet piskar mot fönsterrutorna och vet ni vad?! det är faktiskt riktigt mysigt att hösten gjort sitt intåg på allvar den här helgen. På tal om något helt annat så måste jag bara tipsa er om en helt fantastiskt god kycklingrätt vi testlagade till fredagsmysmiddagen. 
Älskar ni pasta och kyckling så kommer ni älska det här! Receptet hittade jag hos vackra Starwoman eller Anna som hon egentligen heter (förövrigt fint namn :-)   )
Jag har dock modifierat receptet en aning. Enligt originalreceptet ska det vara cremé fraiche tomat och saffran, men jag tror att mina barn hade rynkat lite på näsan åt det så det blev cremé fraiche tomat och basilika istället, samt en liten slatt grädde ochså
Detta behövs för ca. 4 portioner:
4 kycklingfiléer
2 scharlottenlökar
2 vitlöksklyftor
1 förpackning krossade tomater (avrunna i en sil)
2 burkar cremé fraiche tomat& basilika
färska champinjoner
1dl grädde av valfri fetthalt
cayennepeppar
salt och peppar
 ev. lite ruccola till serveringen

Smör/olivolja att steka i

Strimla kycklingfiléerna och stek dem så att dom är genomstekta, krydda. Skala och hacka scarlottenlök och vitlök, skiva svampen och tillsätt detta, låt fräsa en kort stund. Rör ner tomatkrosset, bcreme'fraiche och grädde. Låt koka ihop nägra minuter och servera med nykokt pasta och ruccola.
Servera med ett glas rött. Maken och jag tyckte detta var görsmarrigt,barnen likaså. Så detta är det inte sista gången jag lagar denna rätt!
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails