tisdag 5 juli 2011

1 Arbetsdag kvar, Blivande 30-åring och stundande besök på det blågula varuhuset


Go´kväll!
Finns det något mysigare än ett stilla sommaregn som smattrar mot fönsterrutorna???
Här sitter jag och planerar som mest för min och mannens lilla tumanhand-middag imorgon. Vi har ju flera anledningar att fira; födelsedag, semester m.m
Menyn kommer ut så här:

Förrätt:
 Små krustader fyllda med skagenröra serverat med mousserande jordgubbsvin, Fresita

Huvudrätt:
Stekt oxfilé med ugnsrostad mandelpotatis och vitlöksfrästa skogschampinjoner serveras med bearnaise och rödvinssky.

Dessert:
Ben and Jerry´s glass, chocolate and brownie, makens absoluta favorit när det gäller B&J:s glassortiment.



Bild: http://www.systembolaget.se/


I veckan väntar även ett besök på det blågula varuhuset. Planen är att hitta en säng modell större åt lillprinsen som nu nästan vuxit ur sin spjälsäng. Känns nästan liiite vemodigt om jag ska vara ärlig, för nu har man ju ingen liten "pyttis" hemma längre, även om K faktiskt inte är mer än 2 år. 
Det där med att välja säng känns lättare sagt än gjort.
Å ena sidan är ju en juniorsäng bra för då finns det ofta med en stödbräda vilket är bra för vår del då lille K har en förmåga att snurra runt och röra sig i sömnen.
Men å andra sidan känns det lite dumt att slänga ut pengar på en säng som han kan ha till han är max 10 år. Så resonerade vi när vi köpte säng åt stora A, så hon fick en vuxensäng.


Efter lite"efterforskningar" verkar det som att man kan köpa stödbräda löst och använda den till en "vanlig" vuxensäng, så det är ju ochså ett alternativ. Mycket att tänka på, som ni kanske förstår!

Ikeas Kritter har vi blivit  väldigt förtjusta i, men så var det där med att det är en juniorsäng......




Malms sängstomme är ochså ett bra alternativ....
 



Ni som känner mig vet att jag har svårt att komma ut ur ett IKEA-varuhus med ENBART det jag/vi från början behövde.  Just nu har jag "dille" på att arrangera fina dukningar och vad kan vara bättre än ett gäng bordstabletter????  Här är lite fler godbitar som  gärna får följa med mig hem:

IKEA Stockholms metallskål har jag haft på span länge, såååå fiiin!!!

Äntligen kanske vi får hem  den här hyllan ochså, blir perfekt för alla mina kokböcker och andra prydnadsgrejer....
Nu blir det alldeles strax sängläge, ska bara invänta dottern först, hon är på kalas med farmor och farfar så dom kommer hit med henne snart, hoppas jag!
Ha en fin onsdag imorgon, alla!
KRAM

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails