fredag 4 december 2009

Fredagens mysmiddag


Favorittösen som hellre smaskar i sig gurka än kött och potatis.....

...Bestod av stekt ryggbiff med timjankryddad ugnspotatis och rödvinssky, receptet på rödvinsskyn hittar du här.
Från samma sida fick jag tips om en god färdig Bearnaise och jag kan bara hålla med, Bealover som man är.
Lohmanders Bearnaise är heeelt outstanding. Tror den gör sig kanonbra i sommar med en grillad entrecote-eller karréskiva och grillad färskpotatis...mmmm....nästan så man längtar till sommar och grillkvällar nu i mörkaste december.
Ugnspotatisen är urenkel att laga till, eller laga till och laga till förresten... den sköter ju sig själv i ugnen!
Jag gjorde iallafall så här: Tvättade av potatisen, klyftade dem och lade på en bakpappersklädd ugnsplåt. Ringlade över lite olivolja, på med lite flingsalt och timjan och skjuts in i ugnen på 225grader i ca. 30 minuter. Klart!
Efteråt var vi sååå mätta och belåtna!!!!

1 kommentar:

Perfekta Prinsessan Pernilla sa...

det bästa med ryggbiff, klyftpotatis och bearnaisesås är att man vet att det ALLTID går hem hos både stora och små tycker jag :) jag brukar koka potatisen i ca 10 minuter innan jag skjutsar in dem i ugnen, då får de en jättegod och krispig yta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails