torsdag 3 december 2009

Titta det snöar och lite andra funderingar...




Igårkväll när jag skulle natta Alida, singlade det stora,vackra snöflingor utanför fönstret. "Äntligen", tänkte jag, äntligen kanske vi kan få njuta av liite snö i december. Ack så fel jag hade. Imorse var det 2 plusgrader och grått. Sådär skoj.....
Den lilla "sorgen" botade jag och barnen med ett litet besök på Orusts alldeles egna Ullared, nämligen Göksäter, var på jakt efter en te kanna, som vi i första hand behöver för att servera glögg ur. Alla (däribland jag) är inte överförtjust i alkoholhaltig glögg så inför Julen kommer den vara en bra investering!
Sedan så fick lite annat smått och gott följa med hem, bland annat den här söta skålen som är en kopia av Iittalas Marimekko-skål som jag så hett önskar mig i julklapp. Perfekt att servera julens gotter i om inte annat så är den fin enbart som dekoration.


Alida ska på sitt livs "första" (om man räknar bort kompisars barns födelsedagskalas som ju ochså är barnkalas), barnkalas hos en kompis från förskolan nu på söndag. Så lite hederlig presentshopping blev det ochså.
Efter shoppingrundan på "Göken" bar det av till barnens mormor och morfar för lunch och umgänge, trevligt tyckte både barnen och jag. Nu är klockan sent och barnen sover gott i sina sängar och vi har ätit en jättegod fredagsmiddag. Skriver mer om det senare. Ha en god, kväll, alla!





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails