söndag 20 september 2009

Lugn lördag (och söndag)

Om fredagen kan beskrivas som ösig med Liseberg och tillhörande Håkan Hellström-konsert så har resten av helgen gått i lugnets tecken.
På lördagen ägnade vi oss hemmafixande av lite blandad kompott, bl.a vedhuggning, och stortvätt( fick tvättat hela tre maskiner tvätt denna dag) och dessutom fick jag "invigt" den fina torkvindan som jag fick i födelsedagspresent av mina kära föräldrar.

En av mina "partygäster" på förra veckans Meandi-party hade med sig en påse med fallfrukt så det fick jag ochså tagit hand om, skalat och klyftat och sockrat för att sedan landa i frysen i väntan på att hamna i en äppelpaj -eller kaka!
På kvällen efter att barnen somnat landade vi soffan med en STOR skål med popcorn och Benjamin Buttons otroliga liv, för er som inte sett den, gå och hyr eller köp den, ni kommer inte bli besvikna!

Bild: www.cdon.com

På söndagen fortsatte slappandet, blev hastigt och lustigt hembjudna till "svärisarna" på middag, gott och trevligt som vanligt!





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails