onsdag 23 oktober 2013

BLAND FISKAR OCH ANDRA DJUR UNDER VATTENYTAN











Go´lill-lördagskväll!

Hur mår ni? Längesedan jag uppdaterade här, som vanligt lite för mycket om mig och kring mig. 
Igår hade jag dock min vanliga lediga tisdag med småttingarna och eftersom jag inte vill att den lediga dagen enbart ska gå till tråk-saker som städ och tvätt, packade jag sonika in dem i bilen och for till Lysekil med siktet inställt på Havets hus.
Ett riktigt mysigt utflyktsmål om du frågar mig. I stora akvarier kan man beskåda fiskar och andra djur som lever i våra vatten, lite som Universeum i miniatyr. Senast jag var där var när jag 14, och en hel del hade ändrats sedan dess....
Lunchen intog vi i den trevlig Bistron/cafét där de förutom dagens rätt har en supergod fisksoppa, pasta, smörgåsar m.m.

Hit kommer vi garanterat åka igen, men då får storasyster och pappan i familjen hänga på.
Mer info om Havets hus hittar du här!

Nu: Sova!

KRAMAR

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails