söndag 15 april 2012

Fredagsmys med en gammal goding till middag

Go´kväll!

Efter en fullknökad helg finns det äntligen lite tid att uppdatera. Såg precis att det är 4 dagar sedan jag skrev det senaste inlägget, skärpning! Har som ambition att delge er som är härinne och läser inspiration  när det gäller god mat, kakor och annat onyttigt, inredning, shopping m.m.  om inte varje dag så iaf varannan!
Det försnämnda tänkte jag ge er är ett suveränt smarrigt recept på en kycklinggratäng som jag från början fick av vännen J som ochså bloggar. 
Du hittar hennes mysiga blogg här!
Åter till receptet. Jag har modifierat det en aning så det är inte helt likt originalet, men gott blev det ändå! Var dessutom väldigt längesedan jag lagade denna rätt. Tror jag inte har lagat den sedan vi flyttade till vårt hus, och då är det ju några år sedan. 
Hursomhelst, här kommer receptet om någon skulle vara intresserad:

4 -5 kycklingfiléer eller en grillad kyckling
1 röd paprika
ca. 6 färska champinjoner( om man vill!)
2 dl grädde av valfri fetthalt (gäller även cremé fraichen!)
1 burk creme´fraiche
2 msk mango chutney
0,5 tsk sambal oelek
riven ost
en liten skvätt soja
Salt och peppar
Sätt ugnene på 200 grader
Strimla och stek kycklingfiléerna, alternativt dela den grillade kycklingen i mindre bitar. Skär paprikan i mindre bitar och låt den fräsa med kycklingfiléerna. Skär champinjonerna i "kvartar".
Smörj en ugnfast form. Lägg i kyckling, paprika och svamp i formen. Blanda ihop cremé fraiche, grädd, sambal oelek, chutney, och soja. Smaka av med salt och peppar. Häll såsen  i formen och strö över riven ost. Tillaga i ugnen i ca 20-25 minuter. 
Servera med ris och sallad, smaskens!
 Kommer definitivt göra detta snart igen, såååå gott!!!!







Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails