fredag 27 april 2012

Fredagsfestlig pasta med fläskfilé och en låååånghelg framför fötterna

Go` fredagskväll!

Kikar in en snabbis för att säga hej innan det blir filmtajm  i tv-soffan  med mannen. 
 Hoppas ni har en riktigt skön fredagskväll. Vi har i sedvanlig ordning ätit en smarrig middag;  Festlig pasta med fläskfilé. Ett superenkelt recept på en pasta som smakar fantastiskt! Har skrivit om detta förut och receptet hittar du här!




 Och nu har vi en lika underbar långhelg framför fötterna! Vi har nästan inget inplanerat utan tänkte bara njuta av att vara lediga tillsammans hela lilla familjen. Som bonus har jag och mannen båda tagit ledigt på måndagen så det blir långledigt  "på riktigt" . 
Dessutom har jag ju min sedvanliga lediga onsdag så nästa vecka blir en riktigt kort arbetsvecka för min del, härligt!

Sitter just nu och lyssnar på denna underbara låt med
                                                 Jay-Z feat Alicia Keys

 och drömmer mig tillbaka till New York där vi var våren 2007.En fantastisk stad dit jag bara MÅSTE igen.
Egentligen är det lääängesen jag slutade lyssna på rap/hiphop, men Jay-Z räknas inte riktigt, det är helt annan klass på den herrn!
Detta får avsluta detta inlägg!

Trevlig fredagskväll på er!

KRAM







3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en underbart ledig långhelg! Hoppas det blir bra väder så att man kan vara ute. Kram Sofia

Postadress Torslanda sa...

Visst är det härligt med långhelg tillsammans hela familjen. Det låter som att våra små tjejer som börjar blir riktigt stora är i samma fas. Ut med det rosa och in med turkost. Och skrivbord. Det är en stor förändringsfas för dem nu med massor av nytt & spännande framför dem. Ellas rum börjar bli " en stor tjejs" rum.

Nazima sa...

Anonym: Kul att du hittat hit!

Postadress Torslanda:Ja, det märks på flera plan.Alida har bliviti väldigt intressarad av matematik och mannen är inte sen med att introducera gångertabellen för henne, vilket hon tycker är jättekul!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails