måndag 13 februari 2012

Piffa till den överblivna Pasta carbonaran

Go ḱväll!
Visst känns det himlans trist att slänga överbliven mat som inte blvit gammal utan som är fullt ätbar????!!!
Igår lagade jag en pasta carbonara till middag till övriga familjens förtjusning. 
Jag brukar följa Leilas recept och du kan hitta det här.  
Nu brukar jag av någon underlig anledning alltid laga för mycket mat och får således över. 
Eftersom det kändes synd att hiva gårdagens Carbonara i sophinken så rörde jag ner lite vispgrädde i formen (där carbonaran låg), stekte  lite mer baconbitar som jag lade ovanpå. 
Sedan rev jag över lite ost för att slutligen krydda med lite pasta&pizzakrydda, Knorrs, den är sååå god i alltifrån pastasåser till på pizzan!
In i ugnen på 200 grader i max 15 minuter. Ät och njuut! Barnen tyckte det var helt ok och jag tyckte det var jättegott, faktiskt!




 Nu är klockan återigen alldeles för mycket. Ska upp och jobba i svinottan imorgon så det är nog dags att pallra sig till sängen!

KRAM

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails