måndag 23 januari 2012

Söndagsmiddag a 'la Svärfar/farfar

Go'kväll i vinterkylan!

Vet inte hur det är hos er andra, men här på västkusten har vargavintern kommit och håller oss i ett stadigt grepp. I denna stund visar min termomter -4, brrrr va'kallt! Vi gör allt vi kan för att  för att hålla värmen alltifrån att tända en brasa till att äta en god middag. Och det var precis vad vi gjorde igår!
Vet inte om ni minns den smarriga middagen hos svärisarna som jag skrev om för ett litet tag sedan, om inte, kan ni läsa inlägget här!
Igår stod maken för matlagandet och han är som bekant en riktig fena i köket när han vill och när jag inte hindrar honom. Han trollade fram en fantastisk god söndagsstek med obligatoriska tillbehör såsom kokt potatis,smörfrästa morötter, rårörda lingon och en sås som inte var av denna världen. Egentligen en hederlig gräddsås, men va god den var!
Till dessert blev det  glass från ICA selections sortiment, en krämig variant med pecannöt och kola, mums var bara förnamnet på denna middag!





Nu är denna måndagen snart över och en dag närmare min lediga onsdag denna veckan.Mycket att göra på jobbet och dessutom gräsänka en natt, men jag gillart ändå.
Jag önskar er alla en riktigt fin vecka!

KRAM

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails