söndag 13 november 2011

Borta bra, men hemma bäst

Hejsan hej!

Sitter och pustar i soffan efter en rolig och händelserik  helg.
Igår förmiddag lämnades två småskrottar i mina föräldrars vård, då deras mamma och pappa skulle på ut på vift till den stora staden, med övernattning på hotell. 
Mamman och pappan fick en heldag på stan med god lunch på Saluhallen Briggen i Linné, lite shopping, fika , och sedan lite mer shopping, för att till sist avrunda det hela med en sen, men helt underbar middag och drinkar på restaurang Dinner 22
Kan verkligen rekommendera denna restaurang om man som vi, älskar goda  kötträtter. 
Priset ligger dock lite över medel, men det är helt klart värt det, med tanke på kvalitéten på maten och servicen. 
Vi går ju inte ut och äter speciellt ofta så ibland är det ok att unna sig, tycker jag.

Ber om ursäkt för den lite tvivelaktiga bildkvalitén, hade ingen lust att  släpa på systemkameran ,så det blev kompakten som fick följa med istället.

 Pasta Bologonese på Saluhallen Briggen i Linne' för min del, supergott!!!!!

 Pizza med ruccola, parmaskinka och oliver till mannen...


 En glad make som  högg in på det lokala Göteborgsbryggeriet DUGGES  "färsköl", var tydligen god!




 Som fördrink på Dinner 22 valde jag en Peach Southside, med bl.a  som namnet antyder persikolikör och mynta, frisk och god var den!


 Lite aptitretare i form av gott nybakat bröd, färskost och någon röra som jag tyvärr redan glömt namnet på.


 Black angus biff, med tryffelbearnaise, rödvinssky, grillad majskolv, tomat och hemmagjorda pommes till mig, smakade heeeelt underbart!


 Mannnen valde klassikern Biff Rydberg med klassiska tillbehör, köttet var så mört att det smälte i munnen!

Idag var det riktigt skönt med sovmorgon och tillhörande hotellfrukost, men vi längtade efter småskrottarna något alldeles otroligt mycket så det blev nästan raka vägen hem till deras mormor och morfar, väl där bjöd mormor på lite lunch och fika och vi fick lämnat morfars lilla Fars-dagspresent, (han var dessvärre tvungen att åka iväg och jobba).
Sedan fortsatte  turnén mot svärföräldrarna för att gratta svärfar, och ännu mera god mat och fika.
Nu har vi "firat" pappan i detta huset med bla. lite egengjorda presenter från  barnen.
Ska visa er vad jag hittade på stan, men det kommer lite senare, nu  blir det nog fortsatt slappande i soffan innan sängen hägrar.

KRAMAR!

2 kommentarer:

Emilias sa...

Ni ser ut att ha haft en helt underbar helg! Gud vad härligt :) och maten, mmmm riktigt vattnas i munnen på mig ju!
Kram kram

Postadress Torslanda sa...

Härligt med egen helg i stan! Wow!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails