torsdag 31 mars 2011

Vårnytt till barnen

Go´kväll alla!
Denna veckan har inneburit "kortvecka" för min  del, det vill säga ledig torsdag OCH fredag.  Vår torsdag startade med ett besök hos tandsköterskan för lille K.
Därefter blev det en sväng till  torget med siktet inställt på nya "spring"skor  samt windstopper till A.
Någon windstopper blev det tyvärr inte. Var inte helt nöjd med vårens färger, rosa, rött, marinblått och creme´vitt. Jag hade tänkt mig en turkosblå eller grön så att lillebror kan ärva den sedan. Nu sätter jag hoppet på Tradera. har några på "span" där så vi får se om det blir något köp därifrån i helgen.

Helt tomhänta kom vi  dock inte ut därifrån. Barnen fick varsin mössa, modell tunnare med de klassiska "POP"-ränderna (som aldrig går ur) i härligt våriga färger. A ville promt ha en gul, jag som trodde att hon helst ville ha den i lila, men icke. Lille K fick iaf en i mammas favoritfärg grönt.




"Spring"skor till A hittade vi iaf. Hade hon själv fått välja hade det blivit ett par  helt i rosa med Disneymotiv på, men där satte mamman stopp. Skorna måste ju kunna användas till annat än rosa kläder.
 Vi "kompromissade" oss fram till dessa, och till och med mamman som vägrade klä dottern i rosa när hon var bebis, tyckte  faktiskt de var fina.




I övrigt har denna torsdagen varit lugn, med lite  lek inomhus och filmtittande för barnens del och småplockande för mamman.
 På eftermiddagen kändes A lite febervarm, får hoppas det är en tillfällig släng och bieffekt av hon lade sig sent igårkväll, så att hon kan gå på fredagsgympan imorgon som hon så hett  ser fram emot.
Nu är klockan på tok för mycket och ska jag orka  gå upp med barnen imorgon( misstänker att det blir extra tidigt då de somnade extra tidigt) så får jag nog bege mig mot sängen.

Kram på er alla!

P.S Tack för alla fina hälsningar/kommentarer ni lämnar här, de värmer! D.S

1 kommentar:

En helt vanlig mamma sa...

Visst var det mysig färg på den gröna, stod länge och höll i den mörkblåa men det blev den gröna och till hans bruna ws blev det klockrent.

Kramkram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails