måndag 14 mars 2011

Bullbak på kvällskvisten


Finns det något godare än ljumma, nybakade bullar tillsammans med ett stoort glas mjölk??!! Det är preciiiiis vad vi har avnjutit här denna afton.
 Vår lille prins K fyller 2 nästa vecka och till helgen blir kalas för släkten och då får man ju ha något mer än tårta till fikat. Ikväll slängde jag ihop ett gäng bullar. Jag har helt övergett "standardfyllningen" med smör, socker och kanel till förmån för min"nya" favorit med mandelmassa,  smör, socker och vaniljsocker.
De  mer exakta måtten för denna underbara bullfyllning lyder:
200g rumsvarmt smör
150g mandelmassa
1 dl socker
1 msk vaniljsocker

Vispa ihop alltsammans och bred på den utkavlade "bullkakan". Rulla ihop och skär i mindre bitar och lägg i bullformar på en plåt. Låt jäsa i minst 35 minuter. Pensla sedan med uppvispat ägg och strö över pärlsocker. Skjuts in på 175 graders ugnsvärme i 8-10 minuter beroende på ugn.
SMASKENS!!!!

Förutom bullar ska jag baka tårtbotten, kolasnitt och någon mjuk kaka, men där tar det bom  stopp har inte idé alls, någon som vill hjälpa mig på traven med tips// recept??!!
Go´kväll på er alla!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails