söndag 27 mars 2011

Barnfri helg i storstan


Go´eftermiddag!

Jag hoppas du haft en lika skön helg som vi haft. För vår del bestod den av en härlig lördag på stan tillsammans med vännerna M & M med goood shoppinglunch och trevliga fynd i såväl kläd -som inredningsväg.
 God middag på restaurang Chateau Beirut och till sist övernattning i vännerna M & M:s gästlägenhet. Lyx var att slippa gå upp i svinottan och blanda välling, få sova ostört samt att kunna sätta sig vid ett dukat frukostbord då våra vänner bjöd oss på en frukost som hette Duga.
Barnen lämnades hos sina farföräldrar.
Hur mycket man än älskar att vara med sina barn så behöver man lite egentid ibland. Vi bestämde att försöka ta en barnfri helg  på våren (som nu) och en i höst. Jag klurar på om höstens barnfria helg ska gå i SPA:andets tecken, den som lever får se.....

 God mat var ett signum för denna helg. Lunchen intogs på Vino Pasta, ett av stans bästa pastarestauranger om man frågar mig.  Mannen och vännen M beställde en läcker skaldjurspasta till lunch som enligt dem var god.
Själv slog jag till på en krämig Penne Saporite som består av strimlad biff, champinjoner, vitlök, tomatsås och grädde (som jag brukar ta när jag äter här).
Bytte dock ut pennen mot Tagliatelle. Så himla, himla gott!!!!
Väninnan M tog tortellini med pesto och parmaskinka som inte såg så dum ut den heller.

På kvällen åt vi som sagt på Chateau Beirut som är av namnet att döma en Libanesisk restaurang. Vi beställde Meze som är deras svar på Tapas.   Det var så himla smarrigt och smaken av deras kolgrillade kycklingfiléer och fläskfilé kommer jag minnas länge!
Nu har vi hämtat barnen och resten av söndagen kommer att gå i slappandets tecken.
Ha en go´söndag, alla!!!

P.S Blogger verkar strula när man ska lägga upp bilder, så dessvärre kunde jag inte lägga upp  några kort från helgen. D.S

2 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Härligt med en trevlig helg! Mysigt att få dela den med vänner och samtidigt veta att barnen har det bra.
Mamma Mia

Marias Collage sa...

Åh vad skönt att ladda batterierna som ni gjort!
Låter helt toppen, lite barnfri tid ibland är värdefullt, och gör ju att man uppskattar barnen ännu mer :)
Kram Maria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails