lördag 5 februari 2011

Spänd väntan....





På dessa fina tunikor som jag precis klickat hem  från Bon prix som en liten "tröst" i  vår "sjukstuga".
Har aldrig handlat därifrån, men enligt en del omdömen jag läst på nätet så verkar de helt ok. Den nedersta blir perfekt till party och den andra till lite mer vardags.

Alla i familjen utom jag (än så länge) har eller ligger i magsjuka, inget kul alls.
Vi som hade en hel del trevligheter inplanerat, bl.a skulle en vän till mig och hennes familj komma hit på söndagsmiddag, och idag hade vi tänkt åka till färgaffären för att förhöra oss vad vi kan göra för att snygga upp vårt köksbord.
Hittills har vi oljat det med jämna mellanrum, men jag tycker ändå borde inte är tillräcklig tåligt och det blir inte tillräckligt rent hur man än gnider och torkar av. Så det som är på tapeten nu är om vi kan vaxa det istället, för att lacka det är det inte tal om, med tanke på att vi har en liten grabb som trummar med besticken på bordet.

Jag hoppas att ni alla har en riktigt härlig lördag. Jag försöker göra det så mysigt jag kan här hemma trots sjukdomar här.
 Alla tankar går till min älskade syster som ligger på sjukhus och som inte blivit bättre, vi ber och vi hoppas....
Härligt är då alla fina nyheter som jag fått den här veckan och i helgen, en vän fick en liten tös förra helgen och en annan vän har precis förlovat sig, vill bara säga att om ni läser detta så gläds jag oerhört med er båda och det är så härligt med goda och trevliga nyheter  nu.
Kram på er alla som orkat läsa!

1 kommentar:

Mamma Mia sa...

Sjukstuga har vi här oxå sedan en vecka tillbaka med influensa. Mattias blev sjuk i fredags och Fredrik i söndags och jag i torsdags. Häg feber och hosta och en huvudvärk som, Hoppas att du klarar dig från magsjukan.
Kramis Mia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails