onsdag 22 december 2010

Falukorv med tomat & örtäcke

Go´kväll på er!

Nu är det bara 1 DAG kvar till Julafton. Jag tycker att den här hösten har gått i ett rasande tempo.
 Det har varit en hel del förrändringar denna hösten, för vår del. Jag har efter 1,5 års föräldrarledighet börjat jobba igen. Dock endast 75 %, men det räcker och blir över ändå, eftersom jag har lång resväg till jobbet och barnen per automatik får långa dagar på förskolan, dom dagar de är där. Jag är ju tack och lov ledig varje fredag och även var tredje torsdag, och det kommer jag så förbli även under vårterminen. 
 Därför måste vardagsmiddagarna trollas fram på max en kvart och  detta recept som jag ska tipsa om håller sig verkligen inom den tidsramen. Jag och A tyckte detta var gott, och mycket "roligare" än enbart stekt korv och makaroner, medans maken och sonen inte var riktigt lika förtjusta.
Hursomhelst här kommer receptet!
4 portioner:
1 halv falukorvsring
1 burk krossade tomater
torkad basilika
riven ost i valfri mängd.
Sätt ugnen på 225 grader.Skär falukorven i tunna skivor. Lägg dessa i en smörjd, ugnfast form. Häll över de krossade tomaterna och riven ost. Toppa med basilikan. Skjuts in i ugnen i ca. 15 minuter.
Servera med makaroner eller annan pasta.





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails