torsdag 25 november 2010

Premiär för Rocky road

Igår kickade vi igång julgodisbakandet och först ut blev Rocky road. Ursprungspreceptet finns i min "bakbibel" A PIECE OF CAKE  av Leila Lindholm. Numera finns det även en uppsjö varianter av detta recept i var och varannan blogg. Jag hittade "mitt"Rocky road-recept här! 

Orkar du inte klicka dig dit så kommer det här:

600 g choklad  av valfri varumärke
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows (alt stora som klippes i mindre bitar)
3 dl casewnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen i en bunke över ett vattenbad kokande vatten. Ta av bunken från kastrullen och rör ner övriga ingredienser. Lägg ett bakplåtspapper på en ugnsplåt och häll i smeten. Låt stelna i kylskåp. Skär sedan i fyrkanter.
Detta, mina vänner var ett vad det godaste julgodis jag ätit, Såååå himla gott, så glöm inte och testa om du inte redan gjort det!



Gadgeten innehöll ett fel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails