söndag 29 augusti 2010

Höst och slapparsöndag


Nu är det är det ingen som helst tvekan om den saken. För nu är hösten här på allvar. Imorse väcktes jag strax efter 5 av en liten prins som ansåg att nu var det morgon och hade inga planer på att somna om, så det vara bara till att masa sig upp och blanda till morgonvällingen. Under tiden jag gjorde det, slängde jag en blick på vår termoter och kan ni tänka er!? den visade endast 9 + ute, brrrr.....

Jag har för vana att inför varje sommar respektive vintersäsong lägga in de kläder i lådor med lock, som inte "tillhör"den pågående säsongen för att på så sätt få bättre plats. Kanske dags att göra det idag?

Även om temperaturen har stigit så är det ändå kyligt och höstigt i luften. Inte mig emot för då kan man med gott samvete krypa upp i soffan med en go´filt, något trevligt att läsa eller någon bra serie eller film på tv och tända värmeljus och toppa det hela med en stooor mugg the´.

Idag har vi som helst inga planer mer än en trevlig mysfika och god söndagsmiddag hemma. Om inte regnet öser ner blir det nog en långpromenad ochså.

Vad ska ni hitta på den soliga men lite kyliga söndag???


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails