söndag 24 januari 2010

Kvällsshopping framför datorn

Till Knut

Till Alida



Sedan jag fick mitt första barn så har mitt intresse för kläder och mode inte mattats av. Snarare så det eskalerat och överförts på barnkläder.
För visst är det kul att klä sina barn i kläder som både är, trendiga, praktiska och för all del i härliga färger!
När Alida föddes bodde i vi i Göteborg och det blev många trevliga barnvagnspromenader inne i stan och framförallt till Villervallas butik i Haga!
Villervalla är ett svenskt barnklädesföretag med säte i just Göteborg.
Första kollektionen kom ut 2005, och deras sortiment består av basplagg i både, trikå, velour, jersey, denim och manchester, i härliga färger och mönster.
Jag var som förstagångsmamma till en liten tjej väldigt anti rosa. Alida skulle minsann inte bli någon "rosa princesstjej" med enbart rosa i garderoben.
Så just därför passade Villervallas sortiment mig alldeles utmärkt, med mycket rött, grön, lila, orange m.m
Ikväll kunde jag inte låta bli att slå till på en fin stjärnmönstrad klänning åt Alidusen och en matchande body åt lillebror.
Nu är Alida dock en bestämd 3-åring som älskar allt som är rosa och lila och jag har gett efter, för lite gulligt är det ju ändå med rosa, och nu sedan jag fick en son så är det ju extra kul att Alida vill vara tjejig och gillar att ha på sig klänning.


1 kommentar:

Karin hemochliv.blogg.se sa...

De har mycket fina kläder. Jag tänker lite som du med rosa. Eva är inte så tjejig av sig än och får mest ha storebrors avlagda kläder.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails