fredag 16 oktober 2009

Boktips och Resdrömmar




Nu när höstrusket hittat hit finns det inga ursäkter längre för att man vill krypa upp i soffan med en god bok och en stoor mugg the´som sällskap, toppat med några väldoftande värmeljus... Ja, ni hör hur mina kvällar när barnen somnat,brukar se ut.
Igår började jag på en helt ny deckare/dokumentärthriller,"Kvinnorna på 10:e våningen" skriven av en kvinna vid namn Karin Alfredsson.
Huvudpersonen är en svensk, kvinnlig läkare vid namn Ellen Elg, som får en utlandstjänstgöring på ett sjukhus i Hanoi i Vietnam. I sitt arbete där möter hon "regelbundet flickprostitution, sexuell misshandel, och mycket unga mödrar, vars nyfödda spädbarn mystiskt försvinner till destruktion" (direktcitat från Karin Alfredssons hemsida).
Jag har inte ens läst halva, men skulle jag haft mer tid skulle jag nog redan läst ut den.
Den är tät och spännande från sida ett, och jag vågar redan nu rekommendera den å det varmaste, kort sagt; läs den!
Även om boken innehåller en hel del eländiga människoöden, så har inte min gamla dröm att få resa till Vietnam på semester mattats av för det tvärtom. Har blivit så "oootroligt" sugen på att resa dit med min lilla familj och få njuta av landets kultur, äta spännande mat och inte minst sola och bada, när det är smällkalla vintern här.
Surfade in på Apollos sajt och Januari är det cirkus 32 grader i luften och 24 i vattnet, inte illa va?????
Sedan verkar det inte vara lika exploaterat som exempelvis Thailand som var och varannan svensk varit och semestrat ( ja,utom jag och min man då!)
Den stora frågan är dock var pengarna till en sådan här resa finns??? får bli till att spara och gneta när jag börjat jobba igen, men sedan så är det ju massor som ska fixas med huset ochså, och kan inte någon vänlig själ svara mig på frågan varför pengar inte växer på träd???





Bilder: www.apollo.se

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails