onsdag 30 september 2009

"Fuskmiddag" och restaurangtips emottages tacksamt!


Idag "fuskade" jag lite med matlagningen och värmde en tetra av ovanstående sort.
Tyckte det var lite "tamt" med enbart soppan, så jag rörde ner lite tinade räkor och finhackad dill och voila! så snäppade sig denna soppan upp till "godkänd"-nivån.
Maken tyckte dock att den vart lite salt, men med räkorna blev det bra.
Dock kändes det för egen del lite "lathetsvarning" att köpa soppa på tetra när man säkerligen skulle kunna koka ihop något liknande själv på fiskbuljong, grädde, hummerfond, vitt vin och.....där tog min fantasi slut.
Har ni några goda recept på fisk/skaldjurssoppor liggande hemma i gömmorna? isåfall får ni mer än gärna dela med er!
Hursomhelst imorgon blir det "riktig" hemlagad mat till middag och så även på fredag, då vi ska ha vårt obligatoriska fredagsmys...Åh, vad jag längtar till fredag!
Till helgen blir det en sväng in till "stora staden", ska till optikern och sedan är jag lite sugen på ett par nya höstkängor/stövlar och en ny höstjacka eller kappa. Får se om det blir något shoppat.
Eftersom vi ska åka hela familjen och kommer att äta lunch ute så efterlyser jag tips på trevliga, barnvänliga restauranger, som har:
1. barnstolar, och plats för barnvagnar.
2. INTE är McDonalds, MAX, eller ens PizzaHut, då vi oftast hamnar på den sistnämnda när vi äter lunch i stan med barnen.
3. och sist men inte minst har rimliga priser.
Så kom igen! tipsa mig om ERT bästa lunchhak inne i centrala Göteborg som motsvarar ovanstående "krav"....

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails