tisdag 24 juni 2014

SMARRIGT TILLTUGG TILL HELGEN



Inspirerad av Vickan på Matplatsen gjorde jag ett gäng pestosnurror till fördrinksbålen på midsommarafton. Dessa var poppis och gick åt i ett naffs!
Formen kommer från Rice, matchade faktiskt med den ljusgröna pestofyllningen.


Tjingeling tisdag!

Än är det långt till helgen, men ett recept på det goda pestosnurrorna jag bjöd våra midsommargäster på tackar ni inte nej till, hoppas jag!
Dessa gick som sagt åt i ett naffs och det är definitivt inte sista gången jag gör dessa. Mycket roligare tilltugg/snacks än chips och salta pinnar.

Detta behövs till en plåt:

1 pkt smördeg på rulle
1 burk pesto
1 riven ost, gärna västerbotten
flingsalt

Sätt ugnen på 225 grader. Rulla ut smördegen och bred på pesto. strö över osten och rulla ihop, skär rullen i skivor och lägg på en bakpappersklädd plåt. Strö över flingsalt och grädda i ugnen i ca 20 minuter. 
Servera genast. Lätt som en plätt!


Detta måste ni bara prova, sååå gott och enkelt att fixa. Tror faktiskt det får bli en plåt såna här till helgen.

KRAM


2 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Men åh - sådana gjorde jag jämt "förr" när det var mkt mer fester hemma hos mig. Suuuupergoda! De hade fallit lite i glömska, nu blev jag påmind om dem. Försvinnande goda :)
Kram

Anonym sa...

Hur är dessa att frysa? Söker goda tilltugg till bröllopsmottagning men det måste kunna göras i god tid :) Kanske har du andra förslag?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails