fredag 23 augusti 2013

VECKANS MIDDAGAR V.35



Pasta Pomodore är en kanonenkel ,men supergod pastarätt. Receptet hittar du här!


God fredagsmorgon!

Hur mår ni så här långt? Här är det lite sömnigt, lite tröttande att vara inne i vardagslunken. Nog med klagandet. Idag är det ju FREDAG! 
Bästa dagen på veckan, om ni frågar mig. Idag vankas det barnkalas hos barnens syssling, och ikväll blir det fredagsmys med tacos och ett litet glas rött. 
Underbara, ljuvliga fredag!

Tänkte dela med mig av vår veckomatsedel för  slutet av denna och nästa vecka:

TORSDAG: Fiskpinnar med hemlagat potatismos

Fredag: Tacos

LöRDAG: Något gott kött med smarriga tillbehör och sås, har inte bestämt mig för exakt vad.

SÖNDAG: Sambalkotletter med ris

MÅNDAG: Panerad fisk med kokt potatis

TISDAG: Pasta med mozzarellasås

ONSDAG: Korv stroganoff med ris

TORSDAG: Pannkakor

FREDAG: Chicken curry- indisk kycklinggryta, handla!


2 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Jag sag ocksa filmen om Julie & Julia och blev jattesugen pa att borja laga mat samt forsoka gora bloggen lite mer "matig".Tyvarr kom det annat emellan sa hela projektet foll I glomska. Men en jatterolig ide och visst star "var kokbok" hemma hos oss ocksa, fick den av mamma nar jag flyttade hemifran 1993...! Ska bli spannande att folja!
Kram!

Nazima sa...

Va kul att du gillar idén.
Den boken är en riktig klassiker och fredagens middag är en rätt ur den. Min man fick den boken när han flyttade hemifrån hösten 2000, och den är välanvänd så att säga och några av rätterna lagade vi när vi var studenter och skulle "lära oss" att laga mat :-)
Kram tebax

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails