torsdag 4 april 2013

Lite inspiration till stortösens nya rum

God förmiddag!

Fullt ös som vanligt, och när barnen roar sig själva så passar jag på att kika in här.
Arbetet med vår vår källare och stora A:s kommande rum där nere fortlöper. 
Hitills har väggar och gipsskivor kommit upp så man kan få en liten aning om hur det kommer se ut. 
Inom kort ska det läggas klinkers i hallen/det allmäna utrymmet i källaren samt i "tvättstugan". Varför jag skriver tvättstuga med citationstecken är att för många skulle den inte gå under benämning tvättstuga, eftersom det bara är en tvättmaskin och frånluftsvärmepumpen därinne.
 Sedan så finns det även utrymme och förberett för ett större badrum där det är tänkt att vi ska ha både badkar och dusch, men det känns som det är långt fram i tiden som vi börjar med det projektet. 
Nu är det allra viktigaste att A:s rum blir klart, samt hallen/allrummet och tvättstugan.
A kommer få ett betydligt större rum än vad hon har nu och dessutom en egen (fast rätt så liten då), walk-in-closet! Detta, eftersom eventuella  garderober skulle uppta för mycket plats i rummet, och att vägg i vägg med hennes rum kommer vi att bygga en långsmal klädkammare, och lite av det utrymmet har vi avsatt för en liten walk-in-closet i A:s rum.

Igårkväll fick jag en massa inspo när jag surfade runt på inredning till hennes rum. 
Samtliga bilder i collaget är lånade från IKEA , Jotex , samt Tapetshopen


Micke skrivbord verkar smidigt och behändigt, finns även med rosa kanter, men jag tycker det känns fräschare i helvitt.
Expedit bokhylla är super, vi har några av de andra varianterna här hemma men den här i modell större kommer svälja alla hennes böcker, spel, Barbiedockor m.m.
Jules ungdomsstol, verkar bra prismässigt, vi har en liknande stol i vårt pyssel/arbets/gästrum som vi är nöjda med
Barock taklampa från Jotex  blev A själv förtjust i när vi kikade på belysning häromdagen, och även om hela rummet inte får gå i rosa vill hon fortfarande ha lite rosa detaljer.
Tapeten Chinese Bird från favoriten PIP-studio, kommer göra sig jättefin därinne, denna är så otroligt fin, tycker jag. A har önskat att det ska vara blått/turkos med blom/bladmönster så denna hoppas jag att hon gillar....


Nu: Lunchdags, rester från gårdagens middag, Köttfärssås och spaghetti!
Ha en fortsatt trevlig torsdag, alla! 
Själv ska jag iväg på kvällskurs, grundutbildning för blivande och nyblivna familjehem. Mycket intressant, som vanligt, gissar jag!

KRAM

2 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Visst är det kul med tjejrum. Vi renoverade våran dotters rum i våras
http://hemmapaekbacken.blogspot.se/2012/05/tjejrum.html?m=0
Samma tapet som du visade fast vit.
Så fin,
Lycka till
Kram Linda

Nazima sa...

Kul att du hittat hit!
Ja, det verkligen jättekul att sitta och planera hur det ska se ut.
Sedan har vi ju ett tjejrum till att fixa iordning och det är lilltösens:) massa skojiga projekt med andra ord!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails