torsdag 3 januari 2013

Äntligen, inte en dag för tidigt!

Vårt nya matbord i massiv ek och skinnstoppade, supersköna stolar. Fyndat på Mio i mellandagarna.
Löparen kommer från Loob design, fatet fick jag i 30-årspresent av min moster med familj och ljuslyktorna kommer från Haga Hem och ICA (!).
 Den sistnämnda kan man göra riktigt små fynd, speciellt på ICA Maxi!

Goddagens!

Ni som följer mig har säkert inte missat hur sugen jag varit på att byta ut vårt köksbord och stolar, medans min man inte riktigt  varit inne på den linjen.
 Sagt och gjort i mellandagarna åkte vårt gamla IKEA- bord i massiv oljad bok och stolar ut på Blocket och in flyttade ett massivt ekbord med 6 skinnstoppade stolar in. Kan tillägga att min man dock gillar vår nya matgrupp,numera, då ju stolarna är så mycket bekvämare än de lackade trästolarna vi hade innan.
Vårt gamla bord och stolar såldes samma helg så det gick riktigt fort. 
Trodde inte att IKEA- möbler skulle vara så lättsålda på Blocket, särskilt inte när de har 10 år på nacken som vårt  köksbord och stolar hade.

Älskar verkligen vår nya matgrupp. Här finns plats för många och här ska det ätas många och härliga middagar med släkt och vänner!
 Vi har även beställt två extra iläggskivor så att hela släkten kan sitta vid samma bord när det vankas kalas hos oss.
Vet inte hur många gånger jag ändrat om med ljuslyktor, fat och löpare under den senaste veckan, hursomhelst roligt att ändra om och se vad som passar bäst.

4 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Härligt!

Nazima sa...

Japp, är supernöjd!

Anonym sa...

Snyggt!!!!

//ulrika

Nazima sa...

Tack, fina du!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails