måndag 19 november 2012

Loppis för en tjuga

Att jag liksom många andra tjejer (och killar med för den delen!) gillar att shoppa loss lite då och då är inget att hymla om. 
Jag älskar när man får hem rabatter  och om de dessutom kommer lägligt till jag ska besöka den aktuella butiken  är det ju bara en bonus. Lika mycket älskar jag att fynda. 
Att besöka loppisar är något av ett lite, nyuppväckt intresse. 
Nu på hösten anordnas det ju inte lika många loppisar som på sommaren. Men i grannkommunen driver Svenska kyrkan en loppisbutik där alla intäkter går till vägörande ändamål och det känns ju ochså bra! Min vän J har pratat sig varm om denna butik så nu kunde jag inte låta bli att göra ett besök där. 
Om man spanade tillräckligt länge kunde man hitta riktiga fynd, vilket jag gjorde:

 Pocketbok " Varför gråter inte Emma" av Emma Jangestig och Magnus Wennerholm, Festfixaren, skriven av svenska Linnea Johanssson som är festfixarproffs i N.Y . Och till sist en söt, lite glittrig julstjärna som prydnad i fönstret. Totalsumman för denna lilla utsvävning gick på en tjuga!

 

3 kommentarer:

Smarta vardagstips sa...

Så bra att du fick tummen ur. =) Rekommenderar varmt denna butik. =)

ETT FRIDFULLT HEM sa...

"Varför gråter inte Emma" är gripande och hemsk. Läste boken och grät.

Kram

Postadress Torslanda sa...

Perfekt! Jag älskar loppisar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails