söndag 5 augusti 2012

Skaldjurskväll

Från Vimmerby till Skaldjurskväll med goá kusinerna med familjer. Tvära kast har det varit mellan de olika aktivteterna/händelserna denna sommaren och sista gemensamma semesterveckan för mig och maken var inget undantag för detta. 
I fredags var vi hembjudna till min äldsta kusin (på pappas sida) med familj. Hennes syster och tillika min andra kusin C med familj samt syrran och D anslöt ochså. 
Det blev en härlig kväll med massor av snack, glada skratt, överpigga barn samt sist men inte minst smarriga kräftor och räkor med goá tillbehör och som kronan på verket; en fantastisk dessert i form av en jordgubbsparfait på en kladdkakebotten. 
Ska tigga till mig receptet av M så ska ni få det sedan här!









2 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Vad gott det låter, jag längtar till kräftkvällarna.
Mvh
Linda

Nazima sa...

Ja, dcet var verkligen supersmarrigt!!! Roligt att du hittat hit!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails