söndag 1 april 2012

Schnitzel med ugnsbakade potatisklyftor

 Minns ni att jag skrev om köttlådan jag beställde från köttbutiken i vår närhet som enbart säljer närproducerat? I lådan fanns även kött som man gör schnitzel på, något vi aldrig lagat tidigare.
Idag stod maken för middagen och han bjöd på just schnitzel med ugnsbakade potatisklyftor. Väldans gott, blev en favorit bland stora och små.
 Egentligen ska det säkerkligen vara ost under paneringen med det hade inte vi. Lika gott ändå!




Nu är jag helt slutkörd efter två pass på gymmet. Först favoriten Zumba och sedan Bodybalance, något som var helt nytt för min del, men definitivt inte sista gången! 
Tycker det är så härligt att träna och röra på sig. Hade jag haft mer oceaner av tid hade jag  gärna tränat ännu fler gånger i veckan än de 2-3 gånger det brukar bli. Men, eftersom man inte har den tiden så är de tillfällena man väl kommer iväg otroligt värdefulla. Har redan bokat in ett pass Bodycombat senare i veckan, men vi får se om jag hinner iväg, hoppas, hoppas!
Önskar er en underbar start på påskveckan!

KRAM OCH TREVLIG SÖNDAGSKVÄLL ALLA!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails