fredag 5 augusti 2011

Freeedag och gäster på middag

Även om hela familjen är ledig nu när det är semester och det oftast känns som fredag hela veckan då så är fredagskänslan ändå speciell. Man vill fira in helgen, helt enkelt.
Huset är städat, desserten för ikväll är färdig och nu poppar jag en massa bra musik på Spotify och har fått riktig fredagsfeeling.
 Ikväll ska vi få besök av svågern och svägerskan som kommer över på lite grillmiddag. Tänkte bjuda på Strawberry daquiris som en trevlig starter på middagen. Receptet hittade jag hos Vickan, vars blogg har kommit att utvecklats till att bli lite av min matlagningsbibel.
 Hon verkar vara en härlig tjej och bjuder oss läsare på massa goda recept och annat smått och gott, och härliga bilder på sin söta familj. Har du inte kikat in hos henne tidigare så rekommenderar jag å det varmaste ett besök där, du kommer inte bli besviken, det lovar jag!





Som sagt, vankas det chokladcheesecake till dessert ikväll. Receptet hittade jag i Leilas bok  One more slice.
 Har dock modifierat om det en aning då barnen ska få möjlighet att smaka. Bland annat tog jag mjölkchoklad och inte mörk choklad samt skippade romen, som det ska vara enligt originalreceptet. Återkommer med recept och smakbetyg  lite senare.
Nu ska jag kolla vad resten av familjen har för sig.
Höres senare!
Tjings!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails