måndag 11 januari 2010

"Årskrönika"

Det har som bekant gått snart två veckor in på 2010 och för att summera föregående år , 2009 , utan att bli allt för privat var det mycket glädje och en gnutta sorg som karaktäriserade föregående år.
För det första den största händelsen av dom alla var att vår underbare lille son Knut föddes i mars och Alida, vår förstfödda blev plötsligt storasyster.
Dock har varken jag eller mannen fått någon"tvåbarnschock", allt har känts lätt och relativt okomplicerat hela tiden.
Kanske låter småkaxigt, men det är bara så som jag känner det.
En annan Knut, min älskade morfar (och som vår son är döpt efter), lämnade detta jordeliv i somras.
Ett stort tomrum lämnade han efter sig då han var högt älskad och saknad av många av oss, men vi kommer aldrig att glömma dig.
Så det är både med glädje och en gnutta sorg man ser tillbaka på år 2009.
Detta hoppas jag av 2010:
* Att min familj, mina och mannens föräldrar och syskon och deras respektive ska få vara friska och behålla hälsan.
* Vi kan göra färdigt källaren och bygga garage/carport
*Sedan är det idel ytliga önskningar såsom en systemkamera, Kitchen aid, etc....:-)
Detta var lite av mina funderingar och summeringar av föregående år och önskningar inför detta nya år. Vad har DU för önskningar ska ske under 2010?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails