fredag 25 december 2009

Suupergod kasslergryta




Här kommer gott middagstips för er, som liksom jag, redan småtröttnat på julmaten.
Julmat är JÄTTEGOTT . En DAG. Men sedan räcker det för min del och jag blir alltid så sugen någon god pasta eller gryta med ris på juldagen.
Är ständigt på jakt efter goda recept med kassler i huvudrollen och inne hos Karin hittade jag detta smarriga recept på en supergod kasslergryta:
4 portioner
400-500g kassler
1-2 msk curry
smör eller margarin till stekning
1 strimlad röd paprika
1 strimlad grön paprika
1 dl strimlad purjo
1 tärning grönsaksbuljong
2 dl grädde
2 msk tomatpuré, jag tog dock chilisås då tomatpurén var slut.
2 msk creme fraiche
Strimla grönsakerna och kasslern och ställ åt sidan. Fräs curry i en stekgryta en stund.
Blanda ner kasslern och låt bryna en stund.
Tillsätt sedan paprika,purjo,grädde,tomatpure`/chilisås och grönsaksbuljongtärningen.
Rör om och låt det hela puttra ihop en kort stund. Blande ner creme fraichen strax före servering och hetta upp.
Servera med valfritt tillbehör, (vi tog ris), och en god sallad!




1 kommentar:

Karin W. sa...

Vad roligt att ni inte blev besvikna på kasslergrytan. Det här är en gryta som regelbundet återkommer på vårat middagsbord.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails