lördag 31 oktober 2009

Ensam hemma ikväll

Då mannen är iväg och träffar killkompisarna och tösen sover över hos farmor & farfar inatt, är det bara jag,lilleman och katten hemma.
Då gäller det att mysa till det ordentligt hemma i soffan, med en skål dillchips, ett glas cider senaste numret av Family living.
Det är verkligen ytterst sällan jag smaskar i mig chips och då speciellt dillchips, eftersom det inte tillhör mannens favoriter gäller det att passa på när han inte är hemma. Nuförtiden finns det ju allsköns smaker på chips, såg häromveckan att det finns chips med Bearnaisesmak, har ni testat dem? isåfall vad tyckte ni?. Det vore absolut något för mig att testa, jag som är helt "hooked" på Bearnaisesås. Idag var jag dock som sagt väldigt sugen på dillchips.
Vilka är era favoritchips?
Idag har vi annars inte gjort annat än veckohandlat, chillat lite hemma.
Christian fick med lite assistans av Alida kört in lite ved så vi kan elda i kaminen nu när det blivit kallare ute och jag fick oljat in vårt matbord. Var mer än välbehövligt.
Vi har haft vaxduk på det i nästan 1 års tid för att skydda det,men jag tycker det är så fint bordet som det är med en liten löpare på sin höjd.
Nu när det är nyoljat kanske det tål lite mer och lättare att få bort eventuella matfläckar.
Vad har ni andra pysslat med denna sköna lördag?

1 kommentar:

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Mysigt med bara du å lilleman!
Appropå chipsen..jag älskar Bearnaisesås men dessa chips gillade jag inte. Men smaken är ju som baken:-)
Kram till dig!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails