tisdag 15 juni 2010

Pasta med lövbiff i vitlökssås

Åh, åt en sån god pasta till middag häromdagen. Dottern var lika förjust men mannen var inte lika övertygad av någon anledning, annars brukar han inte "klaga" på mina kokkonster*ler*.

Receptet har jag till viss del komponerat själv och det är verkligen superenkelt.

Detta behövs för ca 4 portioner:

4-6 skivor lövbiff

1 gul lök

1 burk champinjoner

1 burk creme´bonjour vitlöksost( det går bra med annan vitlöksost ochså!)

2,5 dl matlagningsgrädde

1 burk cremé fraiche av valfri fetthalt

soja

salt & peppar

smör att steka i

Pasta av valfri sort, jag tog pastahjul, men tagliatelle är nog godast!

Skala och hacka löken. Fräs den i pannan, strimla lövbiffen och tillsätt den och burkchampinjonerna. Salta och peppra. Tillsätt vitlöksosten, cremé fraichen och matlagningsgrädden, rör ihop och låt puttra några minuter och rör sedan ner lite soja.

Servera med nykokt pasta och gärna lite färskriven parmesan!



2 kommentarer:

Jenny sa...

åh lät gott!
Jag brukar göra en liknande med en annan creme bonjour-ost.. "tre peppar" heter den. Då steker jag kycklingfileér som jag antingen har strimlat/skurit i bitar eller steker som hela/halva fileér. sen häller jag på matlagningsgrädde och blandar i osten och sen smular jag ner en hönsbuljong. Jättesmarrigt och enkelt!
kram

Nazima sa...

Det lät jättegott, låter helt klart som någto som skulle gå hem här:-), Jenny, brukar du servera ris eller pasta till?
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails