tisdag 29 november 2011

Gräsänka

Bild: Lånad


Idag och fram tills tordag kväll blir jag och barnen själva här hemma. 
Äkta maken och pappan i huset ska iväg på jobbresa till Tyskland några dagar så för min del innebär det både lämning och hämtning på förskolan. Lite mer att tänka på, alltså
Egentligen ska jag inte klaga för så väldans ofta händer det inte, och det finns alltid dem som har män som ligger borta betydligt oftare än vad min gör.
För att ro iland detta finns det några måsten för mig:

  • Göra det så enkelt för sig som möjligt, för egen del innebär det att jag redan kvällen innan lagade dagens middag, så är det bara att värma när man kommer hem med två trötta och hungriga skrottar. 
  • Försöka undvika och tjafs och onödiga konflikter, kort sagt "välja sina strider". 
  •  Lägga barnen och sig själv i tid på kvällarna, är man hyfsat utsövd så orkar man så mycket mer, vilket säger sig själv:-)

Hoppas ni alla har en bra vecka!
KRAM

4 kommentarer:

Maria sa...

Vilken smart strategi du har! Och visst gäller det att göra det smidigt, och inte tjafsa i onödan. Ibland får man bita sig i tungan ;)
Man märker att det verkligen underlättar att vara två!!
Ha det gott! Kram Maria

Anonym sa...

Du har så rätt:-)

Kram Sofia

Nazima sa...

Tack för era hälsningar, ja, man måste var helgarderad då man bara har sig själv och ingen annan (pappa C) som kan ta över om det är outhärdligt, det har gått väldigt bra och knappt något gnäll alls, Underbart!

Postadress Torslanda sa...

Bra strategi för veckan!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails