måndag 7 mars 2011

Linssoppa med tomat och VAB igen

Linssoppa med tomat

Go´förmiddag, här är vi fortfarande i VAB-träsket sedan en vecka tillbaka, nu är det gosetösens tur att få feber och jag åkte på VAB idag och imorgon. På sätt och vis rätt skönt ändå, då jag inte är helt frisk och kry jag heller, så dessa två dagar ska även jag få kurerat  så jag kan jobba på onsdag då det är dock makens tur.
Får hoppas bara att hon är feberfri då. Har en massa kul inplanerat torsdag och fredag, då jag är ledig.
Men nu till något helt annat. I lördags testlagade jag något som jag aldrig gjort förut, nämligen Linssoppa. Blev mycket positivt överaskad, så lättlagat och så gott! Jag är inte någon större grönsaksälskare, men detta var verkligen supergott.

Receptet hittar du här!

Good luck!!!

Nu ska jag ta hand om min febriga dotter, på återseende!

2 kommentarer:

Marias Collage sa...

Kanske nåt att testa då! Det är säkert jättegott, här är soppor alldeles för sällsynta.
Hoppas febern ger sig! Jag tror förrästen att våra flickor har lekt förra sommaren, fast utan att vi var med ;) Eftersom hon har ovanligt namn har jag "luskat ut" att det måste vara så!
Ha det , kram Maria

Marias Collage sa...

Jo just så är det!
Och tydligen såg vi din svärmor(?) vid affären i förra veckan, Thea sa att där var Pia- vilken Pia sa jag, jo då nämnde hon att hon lekt med Alida och att P var med!
Lustigt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails