söndag 24 januari 2010

Semlor

Häromkvällen blev vi så vansinnigt sugnasemlor, så Christian fick köpa med sig vetebullar, vispgrädde och mandelmassa på vägen hem från jobbet.
Egentligen hade det säkerligen varit ännu enklare att köpa helt färdiga, men jag måste erkänna att jag inte är överdrivet förjust i dem av olika orsaker.
Vispad grädde är ju inget vidare om den inte är något sånär på ny vispad. Så sagt och gjort, när han kom hem med ingredienserna fixade jag dessa smarriga skapelser till efterrätt.
När jag var liten älskade jag att äta semla i djup tallrik med lite varm mjölk, smaskens tyckte jag då, men nu var det längesedan jag åt semla på just det"sättet".
Har ni ätit semlor än? och finns det någon mer som också ätit semlor med varm mjölk och tycker det är godast eller ska de avnjutas naturella?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails