fredag 25 oktober 2013

HALLOWEEN - FÖR ELLER EMOT?


Sötaste pumpaljuset och finaste pumpaservetterna inhandlade på ICA igår av en före detta Halloween-skeptiker....


God morgon på er!

Sovit gott? Här väntar snart en halvdags jobb och sedan fredagsmys med la familia för hela slanten. 
På menyn ikväll står helstekt fläskfile´med potatisgratäng, såser och sallad till. Kaloririkt så det förslår, men vad tusan, det är ju fredag bara EN dag i veckan!
Om mindre än en vecka är det Halloween, närmare bestämt torsdagen den 31 oktober. Denna dag ska absolut inte förväxlas med Alla helgonsdag som infaller lördagen den 2 November.
Personligen var jag länge skeptiskt till att fira Halloween. Tyckte mest det var ett amerikanskt påfund (vilket det ju faktiskt är!). Men i år har jag ändrat mig lite och man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. 
Mycket beror på att barnen ser fram emot detta och vill att vi ska ha en liten Halloween-fest hemma med familjen den kvällen.
Och varför inte? lite pumpor i ljus och halloweendukat middagsbord har väl aldrig skadat?
Dessutom är det bara mysigt att lysa upp höstmörkret med lite festligheter eftersom det ännu är ett tag kvar till första advent.
Så nu är det jag som sitter och klurar för fullt på vad vi ska äta för Halloweenaktigt till middag nästa torsdag. Desserten är dock så gott som bestämd; Pumpapaj, med pumpor  odlade i vår trädgård.
Firar ni Halloween eller är ni som jag var förut, skeptiker till detta amerikanska påfund?

KRAM

2 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Vi firar - lite så där lagom - och dekorerar. En rolig anledning till fest. Ljuset och färgerna lyser upp så fint tycker jag. Alla anledningar är bra !

Caroline mitt i livet sa...

Jag tycker alltid det är kul att fira!! Halloween är inget undantag. Mysigt i höstrusket! Dessutom tycker ju barnen att det är kul att klä ut sig lite :-) Ha en mysig halloween!! Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails