lördag 3 augusti 2013

NY VÄN I KÖKET



Låt mig presentera min allra senaste vän i köket; en vit elvisp från Bosch som nästan ljudlöst vispar  upp grädde, kaksmet på nolltid. 
Länge var jag sugen på en från Dualit, men efter lite efterforskningar verkar den inte vara värt priset, som ju i sig är lite saftigt. Hursomhelst är jag supernöjd med denna!

God sen fredagskväll eller snarare godnatt?!

Idag har vi haft trevligt besök i for av min goa kusin C och hennes familj. Alltid lika mysigt när vi ses. Barnen, eller iallfall stora A och syssling O trivs ihop som ler och långhalm, vilket är görkul!
 Vi kickade igång grillen och grillade favoriten just nu,  revbensspjäll, med ugnsrostad färskpotatis, coleslaw och diverse såser till.
Till dessert blev det citronpannacotta, oh my, va gott det var!!!  Ska lägga upp receptet till er här framöver.
Nu har denna fredagskväll gått över i lördag natt så jag passar på att säga Godnatt!!!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails