måndag 1 juli 2013

POPCORN, GE MIG MERA POPCORN!




Favoritsnackset, alla kategorier! Helst ska de vara poppade i kastrull med matolja och en liten skvätt smör&rapsolja för att få lite smörsmak!
 Micropopcorn duger i brist på annat, tycker de kan ibland ha bismak av olika konstgjorda fetter.
Denna skålen ser väldans lockande ut just nu, när jag går på fasta idag. Kör ju som ni vet, Periodisk fast (PF) och därmed äter jag endast en  måltid på max 500kcal under  fastedagen, i övrigt lever jag på thé och vatten. Men imorgon äter jag som vanligt igen!


God kväll vänner!

Har ni haft en bra dag så här 1:a Juli och därmed andra sommarmånaden?
Juli betyder makens födelsedag, närmare bestämt på lördag då vi ska fira honom med närmaste familjen. Ska bli så mysigt, så!
Här är det annars packande och tvättande som står på schemat under veckan, då vi snart åker på vår efterlängtade resa till Polen.  Har ägnat kvällarna att googla upp en massa tips och info om sevärdheter och annat skojsigt att hitta på.

Nu ska jag slänga ihop en plåt chokladsnittar inför lördagens födelsedagskalas!
Må så gott!

KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en super trevlig semester! Kram Sofia

Nazima sa...

Tack vännen!
Kram

ExPIAtriate sa...

Visst ar det gott med popcorn! Jag minns de popcorn man kopte pa Liseberg som barn, nar man kunde fa smalt smor over, ojojo vad gott det var (och ar fortfarande!). Tycker nog ocksa att vanliga popcorn ar godast, vi kopte en popcorn masking fran OBH Nordica som var toppen men tyvarr kunde vi inte slapa med den nar vi flyttade utomlands!
ha en underbar semester!
kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails