måndag 15 april 2013

Villervalla-feber och hej måndag!






Igår eftermiddags satt jag och töserna och kikade på lite vår/sommarnytt till dem och lillprinsen. Lite tjejshopping framför datorn blev det och till och med lilla A tyckte det var spännande att titta.
 Att jag är ett "big fan of Villervalla" vet ni nog vid det här laget. De har massor av fint i sin webbshop nu och riktigt bra priser på allt är det ochså. Ett litet tips, bara!
 Jag bävar för den dagen stora A inte "vill" ta på sig kläder av denna typ. Men, men, den dagen den sorgen. Får hon välja själv så är det tunika/klänning och leggings som gäller i nästan alla lägen, så jag ska nog inte misströsta än ;-)
Stora A valde denna härligt somriga klänning till sig och lillasyster, hon var väldigt bestämd med att de skulle ha samma färg. Sedan fick hon hjälpa mig att välja tischa till lille K och valet föll på denna gröna. Härlig syskonmatchning och de kommer bli så fina sina nya plagg i sommar!

God morgon!

Sitter och slappar med en kopp the´efter att ha skjutsat stora A till skolbussen. Snart ska jag och småttingarna iväg till bvc för 4-årskontroll  för K och inskrivning på "vårt" bvc  för lilla A.
Denna veckan blir det mycket tid ensam med barnen då mannen ska iväg till Köpenhamn på jobbkonferens. I detta läget känns det enklare i och med att jag inte jobbar just nu.
 Inget pusslande med arbetstider, lämning /hämtning eller att behöva be om hjälp. 
Gillar helst inte att be om hjälp när det gäller barnen. 
Det är mitt och min mans huvudansvar och då är det släpphänt att be om barnvakt i tid och otid. 
Sedan, visst vi speciella tillfällen såsom till sommaren då vi ska på bröllop då är det ju givet att vi behöver barnvakt och då ska barnens farmor och farfar samt deras farbror och "faster" hjälpa oss, men att lämna bort barnen ofta, bara för att det är bekvämt är inte min cup of tea, om man säger så.
Nog tjatat om detta, det finns säkert många som inte håller med mig och det är helt ok, likväl som jag tycker som jag gör.

Jag önskar er alla i fin måndag!

KRAM

2 kommentarer:

Jemima sa...

Jag håller med, visst hade det varit skoj med barnvakt nån enstaka gång men i så fall kanske för att kunna gå ut tillsammans en kväll eller så. Men vardagslunken vill man ju klara utan släktingarnas hjälp.

Nazima sa...

Absolut! Känns dock som man är ensam om den åsikten. Många verkar vilka lämna bort barnen så mkt som möjligt
Nu verkar det som och då kan man nästan undra varför de vill ha barn när de ändå bara vill ha barnvakt i tid och otid.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails